Hotele, w które warto inwestować – jak je rozpoznać?
Ludzie coraz częściej podróżują, a atuty polskich miejscowości turystycznych dostrzegają już nie tylko rodacy, ale także turyści zagraniczni. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że dynamicznie rozwija się nowa baza noclegowa. Hotele to dziś lukratywny biznes – zasobność portfeli podróżujących wzrasta i wszystko wskazuje na to, że tendencja ta będzie się utrzymywała. Na inwestycję w branżę hotelarską często decydują się dziś pojedynczy inwestorzy, którzy nabywając pokój hotelowy w aparthotelu lub condohotelu (czym są te obiekty przeczytacie we wpisie Condohotel, aparthotel, apartament lub mieszkanie pod wynajem – nieruchomości wakacyjne pod lupą) chcą uczestniczyć w czerpaniu korzyści z obecnej sytuacji na rynku turystycznym. Ale na jaki hotel się zdecydować? To pytanie z pewnością zadaje sobie wielu z nich, a my postaramy się udzielić kilku wskazówek, które pomogą określić jak atrakcyjny jest dany obiekt.
Lokalizacja na pierwszym miejscu
Dobra lokalizacja zawsze będzie stanowiła jeden z najważniejszych atutów hotelu. Ale dobra lokalizacja – to znaczy jaka? Dla różnych gości hotelowych określenie to może znaczyć co innego i ciężko jest pod tym względem zadowolić wszystkich. Jeśli chodzi o obiekty położone w nadmorskich miejscowościach – naturalnie największą popularnością będą cieszyły się te zlokalizowane blisko plaży. Jeżeli chodzi o miasta – ważne jest, aby hotel znajdował się w bliskiej odległości od centrum. Warto pamiętać także o otaczającej obiekt infrastrukturze – powinna być zarówno estetyczna, jak i funkcjonalna. Odwiedzający hotel goście często korzystają z komunikacji miejskiej, więc dostęp do niej powinien być łatwy i szybki. Obiekt powinien być także świetnie skomunikowany z najbliższym lotniskiem lub dworcem kolejowym, a jeżeli jego oferta skierowana jest głównie do segmentu biznesowego – powinien się znajdować w pobliżu miejsc, gdzie organizowane są różnego rodzaju konferencje czy targi.
Udogodnienia zawsze w cenie
Dziś od hoteli oczekuje się więcej niż dawniej. Nawet obiekty zlokalizowane w centrum miast powinny móc pochwalić się szeregiem udogodnień wcześniej spotykanych głównie w nadmorskich kurortach, czy górskich miejscowościach wypoczynkowych.
Ważnym punktem każdego obiektu jest hotelowa restauracja. Powinna ona stanowić nie tylko atrakcję dla gości hotelowych, ale także dla klientów z zewnątrz. Oczywiście dobra restauracja nie ma prawa istnieć bez dobrej kuchni – należy więc zadbać zarówno o zatrudnienie dobrego szefa kuchni, jak i zmotywowanych i utalentowanych kucharzy. Ale dziś, jak nigdy dotąd, liczy się całościowe doświadczenie związane z pobytem w lokalu. Świetną metodą jest więc nadanie restauracji, poprzez ciekawy design, unikalnego, niepowtarzalnego charakteru. Zaleca się, aby hotelowa restauracja stworzona była tak, aby wyróżniać się na tle reszty obiektu – powinna zyskać własną tożsamość, zaskakiwać, a jednocześnie nawiązywać ofertą do regionu, w którym się znajduje. Przykładowo, jeżeli podróżujemy do Florencji, na pewno będziemy chcieli zjeść pyszne spaghetti albo pizzę – restauracja więc musi obowiązkowo je serwować. Ale, aby wyróżnić się na tle innych miejscowych lokali, a także na tle typowych hotelowych restauracji, warto zadbać o stworzenie autorskich, sprawdzonych wariacji na temat kultowych dań. Kolejnym trendem, który z przyciąga do restauracji klientów jest wciągnięcie ich w wir wydarzeń poprzez zastosowanie tzw. „otwartej kuchni”. Rozwiązanie to sprawia, że zwykła kolacja zamienia się w ciekawe, nietuzinkowe wydarzenie, które na długo zostaje w pamięci.
Dobry hotel powinien gościom oferować także usługi z zakresu SPA. Sauna, masaże – tego po długim dniu zwiedzania oczekują turyści, ale jest to też rozwiązanie cenione przez osoby, które zatrzymują się w obiekcie podczas podróży służbowej i pragną po dniu wypełnionym obowiązkami zaznać relaksu.
W cenie jest także basen – szczególnie, jeżeli oferta skierowana jest do rodzin z dziećmi. W tym wypadku najlepiej jest, gdy w basenie wyszczególniona jest strefa płytka dla najmłodszych, a także, gdy zapewnione są w nim wodne atrakcje dla dzieci, np. zjeżdżalnia. Bardzo dobrze przyjmowane są też wszelkie udogodnienia dla najmłodszych turystów typu codzienne animacje.
Dziś w hotelach szukamy także nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Chcemy bowiem, aby nasza wizyta przebiegła w sposób jak najbardziej komfortowy, a nasz pobyt z dala od domu wymagał od nas jak najmniej wysiłku związanego z adaptacją do nowego miejsca. Dogodne połączenie Wi-Fi to absolutny must have, ale popularne stają się również rozwiązania typu SMART, takie jak mobilna usługa concierge, dedykowana aplikacja mobilna czy wirtualna wypożyczalnia filmów i gier.
Dobry hotel to także taki, który nie zapomina o gościach biznesowych. Absolutną podstawą jest wyposażenie obiektu w podstawowe udogodnienia dla podróżujących w celach służbowych, m.in.: salę konferencyjną z dobrej jakości rzutnikiem oraz dostęp do drukarek i kopiarek. Hotele o profilu biznesowym muszą mieć także stały dostęp do stabilnego i szybkiego łącza internetowego. Coraz częściej stosuje się też innowacyjne rozwiązania typu: dedykowane aplikacje do zarządzania spotkaniami czy nowoczesne oprogramowanie umożliwiające zorganizowanie telekonferencji. Przydatnym udogodnieniem jest też możliwość wyprasowania koszul.